فایل فارسی

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه5

در کشورهای OECD میزان یارانه های مستقیم و غیر مستقیم حدود 40 درصد ارزش افزوده محصولات آنها را شامل می شود . در صورتیکه در کشور ما حدودیک درصد ارزش افزوده محصولات را یارانه تشکیل می دهد و سهم یارانه بخش کشاورزی از کل یارانه ها در کشور حدود 10 درصد است .

مهندس جلالی کارشناس مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان این مطلب به خبرنگار موج افزود:در کشور ما خوشبختانه یارانه های پرداختی به بخش کشاورزی بسیار کم است و در مقایسه با کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه OECD درصد پائینی از ارزش افزوده بخش را شامل می شود.
وی گفت:با توجه به روند جهانی تجارت و مقررات و ضوابط حاکم بر آن عضویت ایران به سازمان تجارت جهانی کاملاً الزامی است.
وی افزود:مهمترین اصل در بازار جهانی رقابت در کیفیت و قیمت است. بنابراین روشن است که بخشهائی که نتوانند با این اصل در بازار حضور یابند شکست خواهند خورد و با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.
مهندس جلالی تاکید کرد: برای توفیق در بازار جهانی باید برپایه دانش و فناوری نوین ،و بهره وری را به حداکثر رساند و این فرآیند جز با تأمین منابع انسانی کارآمد و فعال امکان پذیر نیست.
این کارشناس منابع طبیعی و کشاورزی ادامه داد:بنابراین چنانچه متکی بر دانش ، فناوری و مدیریت پیش رویم می توانیم در بسیاری از محصولات مزیت نسبی داشته و در بازارهای جهانی رقابت کنیم .
وی با اشاره به نرخ بالای تورم در اقتصاد به عنوان یکی از موانع بزرگ برای رقابت پذیری تولیدات کشاورزی و سایر تولیدات گفت: باید سریعا برای این مشکل مسئولان چاره اندیشی کنند. حتی محصولاتی که در حال حاضر برخوردار از مزیت نسبی در بازارهای جهانی هستند بزودی این مزیت را از دست می دهند .
مهندس جلالی در پایان خاطر



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-108123-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%8a%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d8%a8/
  • ۹۵/۰۷/۰۵
  • abbase amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی