فایل فارسی

۸۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه21

فهرست مطالب

اصول و موازین مخصوص حسابداری دولتی

23-اصل تأمین اعتبار و ایجاد تعهد

6-اصل استفاده از مبانی حسابداری معین

7-اصل لزوم ارتباط استهلاک با حسابهای مستقل

11-حسابرسی صورتهای مالی سازمانهای دولتی

انواع حسابهای مستقل در حسابداری دولتی

فصل دوم: حسابداری بودجه ای

حسابداری بودجه ای

خصوصیات حسابداری دولتی

اصول عمومی:

1- استفاده از بودجه جهت کنترل دقیق وجوه عمومی به منظور:

الف- عدم تجاوز مخارج از حدود مقرر در قانون بودجه

ب- صرفه جویی در مصرف وجوه عمومی

  • مقایسه و تطبیق عملیات با بودجه مصوب

2- تقسیم منابع درآمد با توجه به هدفهای مورد نظریه حسابهای مخصوص از طریق:

الف- نگهداری حسابهای جداگانه برای انواع مختلف وجود دولتی.

ب- هر حساب یک واحد کامل حسابداری است.

3-برقراری کنترل داخلی قوی و سیستم حسابداری داخلی.

الف- مطالعه و سنجش لیاقت و درستی مأموران یک سازمان

4-توجه به حسابداری درآمد و هزینه به جای حسابداری برای سود و زیان زیرا:

الف- منظور اصلی دولت تحصیل سود نیست.

ب- هدف اصلی و اساسی دولت انجام خدمات خاص، یا خدمات عمومی برای استفاده عموم مردم یا اهالی یک منطقه معین است.

5-تبعیت از قوانین و مقررات به منظور حفظ منافع اجتماعی

خصوصیات سازمانهای دولتی

  • به طور کلی نبودن انگیزه سود جویی یکی از خصوصیات بارز سازمانهای دولتی است سازمانهای دولتی به منظور تحصیل سود تأسیس نمی شوند و انتظارات دریافت بازده نسبت به سرمایه گذاری خود و یا برگشت سرمایه را ندارد.
  • شکل و ترکیب سازمانی و حدود مسئولیت به وسیله قانون ومقررات تعیین می شود. ملزم به رعایت قوانین مالی و بودجه ای می باشند.
  • سازمانهای دولتی واحدهای سازمانی مشخص هستند که معمولاً با اجازه قانون ایجاد سهامداران و صاحبان سرمایه هستند و هیچگونه منافع یا حقوق قابل خرید، فروش و یا انتقال وجود ندارد.
  • سازمانهای دولتی منابع مالی و پولی خود را از محل درآمدهای

ا



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله ِمصر


مصر کشوری&zwnj ست در شمال شرقی قاره آفریقا و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار می&zwnj گیرد، نیز بخشی از قلمرو آن است. مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از شرق با لیبی و از جنوب با سودان همسایه&zwnj است. مصر از طریق شبه جزیره سینا مرز زمینی با اسرائیل و نوار غزه در فلسطین دارد.

مصر یکی از پرجمعیت&zwnj ترین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه است و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت حدود ۷۵ میلیون نفری آن در کنار رود نیل زندگی می&zwnj کنند. سواحل رود نیل منطقه&zwnj ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این سرزمین عمدتا بیابانی را تشکیل می&zwnj دهد.

حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه و حومه آنها زندگی می&zwnj کنند.

مصر از نظر سیاسی و فرهنگی یکی از مهمترین کشورها در جهان عرب و خاورمیانه&zwnj است، بسیاری از اتباع مصر به ریاست سازمان&zwnj های بین المللی ملی و منطقه&zwnj ای رسیده اند[۱] و دانشگاه الازهر مهمترین مرکز مذهبی جهان اسلام در این کشور قرار دارد.

تاریخ
تمدن در منطقه کنونی مصر که در حاشیه رود نیل شکل گرفته در زمره کهن&zwnj ترین تمدن&zwnj ها به شمار می&zwnj آید که از حدود ۴ هزار سال قبل از میلاد موجود است. مصر باستان سرزمین فراعنه بود و آثار تاریخی برچسته&zwnj ای چون اهرام سه&zwnj گانه و نیایشگاه بزرگ را از آن دوران به یادگار دارد. در اسطوره&zwnj های سامی محل ظهور پیامبرانی مانند یوسف و موسی را در همان دوران و در سرزمین مصر آورده&zwnj اند.
دولت قدیم مصر در سال ۵۲۴ ق. م به دست ایرانیان سقوط کرد. این کشور در روزگار هخامنشی و همچنین در دوران ساسانی (در عهد خسرو پرویز و به مدت ده سال) بخشی از شاهنشاهی ایران بود.
حضور هخامنشیان در مصر به دوران کمبوجیه پسر کوروش باز می&zwnj گردد. او درسال ۵۲۵ پیش از میلاد، در لشکرکشی به مصر توانست مقابل فرعون پسامتیخ سوم از دودمان بیست و ششم فراعنه مصر پیروز شود و آن کشور را به یکی از ساتراپی&zwnj های هخامنشی تبدیل کند.[۲]

اهرام سه گانه
نیای آنچه امروزه کانال سوئز نام دارد برای نخستین بار از سوی ایرانیان در مصر کنده و راه&zwnj اندازی شد.
در سال ۳۳۲ ق.م اسکندر این سرزمین را تصرف نمود و تا سال بعد دودمان بطلمیوسیان که از جانشینان اسکندر بودند، بر آن حکمفرما بودند.در سال ۳۰ پیش از میلاد رومیان با غلبه بر کلئوپاترا آخرین ملکه بطلمیوسی مصر را ضمیمه قلمرو روم نمودند. در سال ۶۴۱ میلادی (۱۹ هجری قمری) در زمان خلیفه دوم، عمر، عرب&zwnj های مسلمان این کشور را فتح کردند. مصر همواره از سرزمین&zwnj های مهم برای حکومت اسلامی بوده و تا سال ۱۵۱۷ میلادی که دولت عثمانی بر مصر تسلط یافت در دست خلفای اموی و عباسی و فاطمی بود.

روند عربی&zwnj شدن زبان مصریان چندی به طول انجامید و کاربرد زبان عربی در این منطقه از سده نهم میلادی به این&zwnj سو شدت گرفت. سیاست فرمانروایان عرب حاکم بر مصر این بود که با وجود ناآشنا بودن مردم مصر با زبان عربی این فرمانروایان از همان آغاز تمامی نوشته&zwnj های رسمی را به عربی صادر کردند. این حاکمان ولی، علاقه زیادی به مسلمان کردن مردم مصر نشان نمی&zwnj دادند.[۳]

با این حال، مسلمان شدن مردم مصر با عرب&zwnj زبان شدن آن&zwnj ها همراه نبود و اسلامی&zwnj سازی مصر سده&zwnj ها پس از عرب&zwnj زبان&zwnj شدن آن&zwnj ها به انجام رسید. با این&zwnj که زبان عربی از سده نهم میلادی در مصر گسترش یافت دین اسلام تنها در سده چهاردهم تبدیل به دین اکثریت مصریان شد.[۴]

در سال ۱۷۹۸ ناپلئون به مصر لشکر کشید و در سال ۱۸۰۵ میلادی محمدعلی پاشا از طرف دولت عثمانی حاکم آنجا شده و دودمان جدید مصر را تشکیل داد.
اهرام سه گانه

برای مدت&zwnj ها مصر تحت&zwnj الحمایه بریتانیای کبیر بود ولی پس از جنگ جهانی اول بر اثر فشار مردم، استقلال مصر را اعلام کرد. در جنگ جهانی دوم طی سال&zwnj های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ با اینکه مصر بیطرفی خود را اعلام کرده بود اما سرزمین&zwnj های غربی آن در حاشیه دریای مدیترانه از صحنه نبردهای سنگین بین ارتش آلمان و ارتش بریتانیا بود و با انکه آلمانی&zwnj ها فاصله چندانی با کانال سوئز نداشتند، اما در منطقه&zwnj ای به نام العلمین شکست خوردند و همین شکست نقطه آغاز شکست&zwnj های دیگر آنها شد.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 10 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


پیش&zwnj گفتار
اگرچه زندگی&zwnj اقتصادی بشردردوره&zwnj های مختلف&zwnj تاریخی یکسان بوده ولی تغییرات بنیادی درمحتوای آن، ضرورتاًٌُُُ ما رابرآن می&zwnj دارد&zwnj که درکوران&zwnj گذرازیک دوره&zwnj به&zwnj دوره&zwnj جدید، گذشته را دقیقاً تحلیل نماییم.
کشور ما،علیرغم&zwnj وسعت و غنای طبیعی پرارج فرهنگی ـ سیاسی، در تقسیم&zwnj بندی&zwnj های متعارف اقتصادی ـ سیاسی&zwnj جهان درزمره&zwnj کشورهای کمترتوسعه یافته است،لذادر برخورد با شرایط جدید و تحولات نـوین اقتصادی و یا در اثر عوامل نشأت گرفته از کشورهای صنعتی (جدا از پیشینة تاریخی) و نیز تاریخ مدرن بشری، دچار تحولی&zwnj گردیده است که متغیرهای اصلی آن را می&zwnj توان در عوامل بیرونی ودرونی خلاصه نمود.
ظهـور انقلاب اسلامی و دمیدن روح تـازه در کالبـد جامعه، بالارفتـن سطح توقعات مـادی و معنـوی مـردم، افـزایش جمعیت و نـرخ رشـد آن و بطـور کلی تغییر در مناسبات اجتماعی ـ فرهنگی را&zwnj می&zwnj توان از عوامل درونی &zwnj به&zwnj شمار آورد. ازطرف دیگر تحولات بنیادی در فعالیت&zwnj های اقتصادی&zwnj جهان، سرعت&zwnj رشدشتابـدار توسعـه اقتصادی در کشورهـای صنعتی و نیـز آنچه انقلاب ارتباطات و اطلاعـات&zwnj نامیـده می&zwnj شـود، از جمله عوامل خارجی است که هماهنگی با این پدیده، مورد انتظار مردم و جهانیان می&zwnj باشد به طوری که هم اکنون مبحثی چون ادغام اجباری در نظام نوین جهانی (و نه نظم نوین) بر سرزبانهاست، با این توصیف افزایش&zwnj سطح توقعات جامعه&zwnj برای بهبود وضع و سطح کلی زندگی اقتصادی آنهـا، حل مشکلاتشان با استفاده از روش&zwnj ها و فن&zwnj آوری&zwnj های جدید و نیز برطرف نمـودن معضلاتی&zwnj که&zwnj همین&zwnj عوارض صنعتی شدن و یا ادغام برای آنها ایجاد نموده، همه از مسائلی&zwnj است که بار تکفلی دولت را افزایش می&zwnj دهد. بدیهی است با توجه به&zwnj حجم عظیم مسئولیت&zwnj ها، دولت مجبور است که بجای کارهای عملی و اجرایی، به اقدامات فکری، برنامه&zwnj ریزی و کنترلی مبـادرت ورزد. تحت عنـوان مذکور مردم ما ادامه حیات پویای خود را در روآوردن برفراگرد توسعه اقتصادی ـ اجتماعی می&zwnj بینند، لذا جهت نیل به زندگی بهتر و کلیه امکانات رشد نیاز به مدیریت مناسب و برنامه&zwnj ریزی دقیق در کلیة زمینه&zwnj هـای تـوسعه دارنـد. به عبارتی شاید بتوان گفت که توجه به&zwnj ابعاد اقتصادی، اجتمـاعی، فـرهنگی و سیاسی جامعه و ایجاد هماهنگی وهمسویی بیـن ایـن ابعاد، بنیانی&zwnj ترین رکن برنامه&zwnj ریزی در رسیدن به توسعه پایدار می&zwnj باشد، بهره&zwnj گیری از روش&zwnj های پیشرفته جهانی مبتنی بر امکانات و فعالیت&zwnj های عملی امری است گریزناپذیر، زیرا توسعة اقتصادی کشور مرهون بهره&zwnj برداری مناسب از امکانات آب، خاک و ظرفیت&zwnj های موجود نیروی انسانی و نیز حفاظت جدی محیط&zwnj زیست (که نقش تعیین کننده&zwnj ای را دارد) می&zwnj باشد.
با تکیه بر بینش رسیدن به توسعه&zwnj ای&zwnj پایداربرای نیل به جامعه&zwnj ای سالم، پویا و خودکفا می&zwnj توان گفت که توسعه پایدار بسان مشعلی است که، برداشتن گام&zwnj های پژوهش در جاده توسعه را آسان می&zwnj نماید. شایدتوسعه را بتوان بطور ساده پیشرفت همراه با مصرف منابع دانست. حال این پیشرفت به چه بهایی بدست می&zwnj آید و چه میزان از منابع صرف انجام این پیشرفت خواهد شد، همه پرسش&zwnj هایی هستند گنگ و بی&zwnj پاسخ که تنها ابزار پژوهش، توانایی پاسخ به آنها را دارد.

نحوة تعیین شاخص&zwnj ها و اولویت&zwnj های تحقیقاتی
معمولا ًانتخاب موضوعات و پروژه&zwnj های تحقیق و توسعه در سطح کشور با عنایت به شاخص&zwnj ها و معیارهایزیر صورت می&zwnj پذیرد. در انتخاب هر موضوع یا پروژه به مجموع شاخص&zwnj ها و معیارهای زیرتوجه کرده&zwnj وبااستفاده ازابزارهای کمی به هریک از شاخص&zwnj ها و معیارها نمره&zwnj داده&zwnj می&zwnj شود.سپس،&zwnj به&zwnj ترتیب&zwnj اولویت معیاری رتبه&zwnj بندی شده کلیه موضوعات و پروژه&zwnj هـا در سطـوح ملی در فصـول و بخش&zwnj هـای مختلف طبقه&zwnj بندی و اولویت&zwnj بندی می&zwnj شود.
اهم شاخص&zwnj ها &zwnj ومعیارهای انتخاب موضوعات و پروژه&zwnj ها برای تحقیق و توسعه به شرح زیراست:
  همگام با اهداف برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور
  کمک به حفظ، احیا و گسترش فرهنگ اسلامی ـ ملی
  نیازهای نهفته در راهبردهای کلان برنامه و راهبردی بودن موضوع
  افزایش بهره&zwnj وری و توان اقتصادی
  انتقال فن&zwnj آوری و آینده&zwnj نگری
  تغییرات و تحولات بین&zwnj المللی
  پذیرش اجتماعی و اخلاق پژوهشی
  روابط بین&zwnj المللی
  رفاه جامعه
  بدیع&zwnj بودن عنوان طرح
  اشتغال&zwnj زایی و ایجاد ارزش افزوده
  همخوانی فرهنگی
  اتکا به امکانات و منابع داخلی
  کمک به توسعه اقتصادی میان مدت
  کمک به توسعه اقتصادی بلند مدت
  استعداد کشور برای بهره&zwnj گیری از یافته&zwnj های تحقیق یا پروژه
  همخوانی با عدالت اجتماعی
  تأثیر بر کیفیت آب
  تأثیر بر کیفیت هوا
  منابع طبیعی و انرژی
  تأثیر بر جنبه&zwnj های زیبا&zwnj شناختی
  اعلام&zwnj نیاز ارگان&zwnj واولویت&zwnj نهادی&zwnj آن: درخواست حل&zwnj مشکل از نهاد یا ارگان خاص و توجه به وظایف آن ارگان
  تأثیر بر امور حمل و نقل
  علوم مربوط به کره زمین
  جامعه&zwnj شناسی
  علوم بهداشتی
  الگوهای استفاده از زمین
  سروصدا

محیط &zwnj زیست و توسعه پایدار
مفهوم توسعه پایدار و ابعاد چندگانه آن و حفظ محیط&zwnj زیست و بویژه بعد مهم آن یعنی تنوع زیستی از جمله مفاهیم مورد بحث در جوامع امروزی می&zwnj باشند. میزان پایبندی جوامع به مسـائل زیست محیطی و حفاظت از آن بویژه در سال&zwnj های اخیر و نیز، رعایت اصول توسعه پایـدار و حفـظ&zwnj تنـوع &zwnj زیستی یعنی&zwnj حفظ طبیعت&zwnj وگسترش فرهنگ آن، معیارهای اساسی بـرای ارزیـابی رشـد جـوامع به شمار می&zwnj آیند. در جهان امروز، توسعه پایـدار و حفـظ محیط&zwnj زیست، به عنوان دو هدف ارزشمند، یگانگی بوم شنـاختی طبیعت و جامعه را نه تنها در سطـح کشورهـا بلکه در سطـح کـره مسکـونی قـرارداده است. این امر به این معناست که کشورها به دور ازمرزهای&zwnj قراردادی و خط کشی&zwnj های سیاسی، توسعه پایدار، حفاظت از محیـط&zwnj زیست، وجود تنوع و غنای فرهنگی را برای بالندگی جوامع ضروری و حتی حیاتی می&zwnj دانند.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 36 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

نوع فایل:ورد و اکسل تعداد صفحات ورد:39

هزینه حقوق و دستمزد نشان دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده ویکی از مهمترین هزینه های عملیاتی اکثر مؤسسات است.

هزینه دستمزد به عنوان یکی از عوامل مهم هزینه مستلزم اندازه گیری، کنترل و تجزیه وتحلیل مستمر می باشد. اقزایش تولید که به کاهش بهای تمام شده هر واحد منجر می گردد، توأم با افزایش نرخهای دستمزد و مزایای مربوط، موجب افزایش روند استفاده از تجهیزات ماشینی و پیشرفته به منظور تولید بیشتر با ساعات کار کمتر گردیده است. تغییرات در استفاده از نیروی کار، اغلب تغییرات در روشهای پرداخت پاداش را ایجاب می نماید و این امر خود موجب تغییراتی در نحوه حسابداری هزینه های دستمزد می گردد. طبق آخرین تجزیه و تحلیلها، پرداختهای دستمزد به طور مستقیم یا غیرمستقیم، بر مبنای درجه مهارت کارگران صورت می گیرد.

وظایف حسابداران در مورد هزینه حقوق ودستمزد از ساده ترین و در عین حال بااهمیت ترین آنها است. محاسبه و پرداخت درست وبه موقع حقوق و دستمزد یکی از عوامل مؤثر در ایجاد رابطه مطلوب بین کارکنان (کارگران) و کارفرما می باشد.

مدارک سیستم حقوق ودستمزد که به درستی تهیه و به آسانی قابل فهم باشند نیز یکی دیگر از عوامل با اهمیت در برقراری رابطه مناسب بین مدیریت مؤسسات، کارکنان و مقامات قانونی از قبیل ادارات کار، بیمه و دارایی و.... می باشد.

سیستم حقوق و دستمزد payroll system

به مجموعه اجزا به هم پیوسته در داخل یک مؤسسه که داده های مربوط به سهم نیروی کار را در تولید محصولات یا ارائه خدمات به صورت اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می نماید یک سیستم حقوق و دستمزد گفته می شود.

داده های مربوط به نیروی کار را می توانیم نام کارمند یا کارگر، شماره پرسنلی یا شماره بیمه تأمین اجتماعی، ساعات یا روزهای کارکرد، نرخ دستمزد، میزان اضافه کاری، ... و کسورات قانونی و توافقی (بیمه، مالیات، وام، مساعده، ....) نام برد.

ازآنجا که هزینه حقوق و دستمزد و مخارج مربوط به آن درصد تقریباً بالایی از هزینه های هر مؤسسه را تشکیل می دهد. ضروری است در این سیستم پیش بینی های لازم برای حصول اطمینان از پرداخت صحیح حقوق و دستمزد به عمل آید. ازسوی دیگر سیستم حقوق ودستمزد باید به نحوی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت گردآوری، کسورات لازم را محاسبه و رقم خالص قابل پرداخت به هریک از کارکنان را تعیین نموده و تدابیر مناسبی را برای جلوگیری از پرداخت به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده ایجاد نماید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دارو (Drug) در درمان بیماری و تشخیص و یا پیشگیری از بیماریها به کار می&zwnj رود. داروها ممکن است: منشاء گیاهی (مانند بلادونا) و یا منشاء معدنی (مانند کلسیم) و یا منشاء حیوانی (مانند انسولین) و یا منشاء شیمیایی (مانند آسپرین) داشته باشند. داروها ممکن است از راههای مختلفی که در زیر گفته شده است تجویز شود.

از راه زیرزبانی: قرص و یا قطره
از راه رکتوم یا واژن: شیاف ، محلول
از راه استمعال موضعی: مالیدنی، قطره (چشم و گوش و بینی)
از راه استشناقی: (اسپری، اینهالر و &hellip )

بیشتر داروها را پزشک پس از شنیدن شرح حال بیماران از زبان خود بیمار و معاینه او، تجویز می&zwnj شود، و برخی داروها نیز هستند که بدون نیاز به نسخة پزشک در اختیار بیماران گذارده می&zwnj شوند مانند برخی مسکنها (مانند استامینوفن، &hellip ) و ویتامینها و بعضی شربتهای سرفه، قابل ذکر است که بیمارانی که داروها را بدون نسخة پزشک خریداری می&zwnj نمایند اطلاع درستی از آنها ندارند و چه بسا دارویی را نابجا به کار برند و یا به علت ندانستن اثر جانبی آن دستخوش عوارض ناگواری شوند، بنابراین نباید خودسرانه و بدون مشورت با پزشک دارو مصرف کرد یا داروی خود را به دیگران توصیه کرد. لازم به ذکر است پس از مطالعه این کیف و پی بردن به اثرهای مفید درمانی و اثرهای سوء جانبی داروها، مجاز نیستند که بر اساس این اطلاعات دارویی که بر اساس این اطلاعات دارویی برای خود و دیگران تجویز کنند.

هدف از تهیه این کیف این است که با اطلاعاتی که به دست می&zwnj آید و با توجه به گذراندن دورة کامل کمکهای اولیه بهتر بتوانید قصد پزشک را از تجویز دارو درک کنید و دستورها و طرز مصرف آنها را بهتر دریابید و با پزشک برای بازیافتن تندرستی خود همکاری نمایند

اشکال دارویی:
از آنجا که اغلب اثربخشی دارو بستگی به شکل دارو و راه مصرف آن دارد. لذا پس از بررسی اثرات دارویی یک دارو، آنرا به بهترین شکل ممکن تهیه و عرضه می&zwnj نمایند تا علاوه بر آزادی پزشک در انتخاب راه تجویز (براساس شرایط بیمار) مورد قبول بیماران نیز قرار گیرد. بطور مثال چند شکل رایج دارویی اشاره می&zwnj گردد.

شربتها (syrups):
اشکال داروئی هستند که از انحلال مواد موثر در شربت قند حاصل می&zwnj شوند این قند سبب مطبوع کردن طعم دارویی می&zwnj گردد.

الگزیرها (elixirs):
با افزودن مواد قند، الکل و برخی مواد معطر به مواد داروئی تلخ، مزة آنها را مطبوع می&zwnj سازند.

مخلوطها (mixtures):
محلولهای آبی با سوسپانسیونهائی هستند که داروها در آنها حل شده یا بصورت معلق وجود دارد و معمولاً با مادة خوشبوئی معطر شده&zwnj اند.

سوسپانسیونها (suspensions):
مخلوطهای مایعی هستند که مواد تشکیل دهندة آنها برای مدت کوتاهی در حالت تعلیق مانده و سپس رسوب می&zwnj کنند. لذا قبل از مصرف باید تکان داد تا ظرف محتوی دارو، ماده ته نشین شده را حل نمود.

محلولهای داروئی (solution):
از انحلال مواد شیمیایی مختلف در آب مقطر به دست می&zwnj آید و جهت مصرف از راه خوراکی، موضعی یا تزریقی استفاده می&zwnj شوند.

لوسیون (lotions):
محلولهای داروئی هستند که علاوه بر ترکیبات داروئی گوناگون، کمی نیز الکل دارند (جهت تبخیر سریع و اثر خشک کنندگی) و به منظور تمیز کردن پوست یا درمان عوارض پوستی به صورت موضعی مصرف می&zwnj گردند.

شامل 11 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

اسناد مناقصه راهبری نگهداری و تعمیرات علایم کمک ناوبری



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

در این فایل آزمایش های اصطکاک، اندازه گیری با کولیس، آونگ، تعادل، ریل هوا، سقوط آزاد، فنر و گزارش کار کامل فیزیک 2 موجود می باشد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه47

فهرست مطالب

اما بازرس قانونی :

استاندارد های حسابرسی

استاندارد عمومی:

استاندارد اجرای عملیات :

۳- مراقبت حرفه ای

استاندارد گزارشگری :

حسابرسی و حسابداری

تفاوت بین حسابرسی و بازرسی قانونی

همواره در کلاس حسابرسی یکی از سوالاتی که مطرح میشوداین است که :

آیا بین حسابرس مستقل وبازرس قانونی تفاوتی وجود دارد یاخیر ؟

در پاسخ به این پرسش باید جایگاه هر کدام مورد بررسی قرار گیرد :

مطابق قانون شرکتهای پذیرفته شده در بورس موظفند صورتهای مالی سالانه خویش بهمراه گزارش حسابرس مستقل منتشر ودر اختیار عموم قرار دهند .

در حقیقت اگر بخواهیم حسابرسی را تعریف نمائیم میگوئیم حسابرسی عبارتست از :

رسیدگی به اسناد ومدارک مالی به طوری که حسابرس بتواند نسبت به ترازنامه وحساب سودوزیان موسسه اظهار نظر نموده وگزارش حسابرسی را تهیه نماید

بنابراین اولا حسابرس یک شخص مستقل از شرکت میباشد ثانیا نسبت به مدارک وصورتهای مالی اظهار نظر مینماید ومیزان مطابقت آنها را با استانداردهای پذیرفته شده حسابداری بررسی میکند . ثا لثا رسیدگی حسابرس بر طبق استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی صورت میگیرد رابعا حسابرس مستقل را اشخاص حقیقی وحقوقی مختلف همچون مجمع عموم ، مدیران شرکت ویا حتی اشخاص برون سازمانی میتوانند انتخاب نمایند .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

فروش ویژه مجموعه آموزش صفر تا صد افتر افکت سی سی - After Effects CC

/

آموزش صفر تا صد افتر افکت سی سی، نرم افزار برتر تدوین سینمایی و جلوه های ویژه ویویدیی. آموزش گام به گام جدیدترین نسخه افتر افکت سطح مقدماتی - پیشرفته به زبان فارسی. پکیج آموزشی شامل 2 DVD اورجینال و شکیل.
مجموعه ی آموزشی که در اختیار شما قرار گرفته تمامی مباحث آموزشی مهم، مورد نیاز تدوین گران ویدیو و هنرمندان موشن گرافیک را پوشش داده و به صورت قدم به قدم کار با نرم افزار After Effects CC 2015 را به شما آموزش خواهد داد.
در دو فصل اول به بررسی محیط کاربری و بحث های مقدماتی این نرم افزار خواهیم پرداخت و در ادامه بررسی مباحث کاربردی و کلیدی افتر افکت همچون لایه ها، انیمیشن، افکت ها، تکنیک های سه بعدی و رندرینگ را خواهیم داشت.

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 24800 تومان
style=



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پروژه

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:12

فهرست مطالب

انواع سیمان استفاده شده در پروژه میدان شهدا

طرح اختلاط بتن در پروژه میدان شهدا

روش تولید بتن در پروژه میدان شهدا

آزمایشگاه پروژه و شرح وظایف آن

افزودنی های بتن در پروژه میدان شهدا

انواع دستگاهای استفاده شده دربخشی از این پروژه

تحلیل و نتیجه گیری از پروژه به همراه مصاحبه با آقای مهندس درهمی

تأثیر ادبیات برهویت شهری را چگونه می&zwnj بینید؟

و آخرین مطلب

انواع سیمان استفاده شده در پروژه میدان شهدا

انواع سیمان های مورد استفاده در بتن پروژه از نوع تیپ 2 میباشد و اگر

این سیمان در بازار موجود نبود سعی می شود که از سیمان پازولان استفاده شود.

بیشترسیمان مورد نیاز این پروژه از کارخانه ی سیمان مشهد تهیه می شود و در مواقعی که این کارخانه مشکلاتی را برای تهیه سیمان مورد نیازداشته باشد از کارخانه های سیمان بجنورد و یا سبزوار استفاده می شود.

طرح اختلاط بتن در پروژه میدان شهدا

قبل از شروع به کار یک پروژه از آزمایشگاه مربوطه خواسته می شود

مصالح بتنی را که در آن پروژه قابل مصرف است به آزمایشگاه برده و بر اساس آن مصالح ، دانه بندی وعیار سیمانی را که می خواهند در این طرح به آنها می دهند.بر اساس این طرح اختلاط پیمان کار موظف است نسبت به انجام بتن سازی اقدام نماید.

طرح اختلاط بتن دارای روش های مختلفی می باشد .بتن های مورد استفاده در این پروژه عیارهای متفاوتی دارند که عبارتند از: بتن 150 برای مگ ، بتن 250 برای بتنهای موجود در جداول و بتن 300 یا 350 برای کارهای سازه ای .

روش تولید بتن در پروژه میدان شهدا

کلیه ی بتن های موجود در این پروژه از کارخانه های ساخت بتن تامین می شود .

قبل از اینکه بتن مورد نیاز در کارخانه تولید شود بچینگ موجود در کارخانه مورد بازدید قرار می گیرد و پس از تایید سیستم بچینگ، سیستم طرح اختلاط و دانه بندی آنها اختلاط بتن انجام می گیرد.

روش تولید بتن بیشتر به صورت دستگاه بچینگ می باشد و پس از ساخت بتن در آن مدت زمان معینی که باید بتن حمل شود ، بتن توسط میکسل به پروژه حمل شده و از آنجا توسط پمپ و یا توسط باکت هایی که با جرثقیل جابجا می شوند بتن را داخل محل های مورد نیازمی ریزند.



دریافت‌فایل